درد ایمپلنت دندان چه میزان می باشد؟ سوالی که اغلب افرادی قبل از جراحی ایمپلنت دندان از پزشک خود می پرسند. درد ایمپلنت دندان به موارد گوناگونی مختلفی داشته که اصلی ترین مورد آن  نوع جراحی آن است. اگر جراحی پیوند استخوان انجام داده اید پس درد آن کاملاً طبیعی میباشد ولی اگر جراحی اضافی دیگری انجام نداده اید درد آن مانند کشیدن دندان است.

تورم جراحی ایمپلنت دندان گاهی تا دوهفته طول می‌کشد .

نکته ای که درباره جزاحی ایمپلنت وجود دارد این می باشد که ممکن است درد دو هفته هم طول بکشد ولی حتما با توصیه های پزشک و مصرف مسکن قابل کنترل است.

یکی دیگر از عوامل مهم در میزان درد ایمپلنت دندان، به روند بهبود فرد بستگی دارد، به نظر میرسد که بعضی از افراد، خیلی سریعتر از دیگران بهبود میابند. آنها درد و تورم کمتری را تجربه میکنند.

دو هفته پس از جراحی ایمپلنت دندان، درد و تورم باید کاملا برطرف شده باشد. در صورتی که هنوز درد زیادی دارید، ممکن است مشکلی وجود داشته باشد. بنابراین برای بررسی به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

چگونه بعد از جراحی کمترین درد و عوارض را داشته باشیم

١-با استفاده از ایمپلنت دیجیتال ، چون در اکثر موارد بدون باز شدن و برش لثه انجام میشود شما کمترین عوارض و درد را خواهید داشت

٢- استفاده صحیح از پک یخ

شما بلافاصله پس از جراحی کمپرس یخ را شروع کنید با این روش که سی ثانیه روی صورت در ناحیه جراحی قرار دهید و یک دقیقه بردارید تا بی حسی از بین برود

اگر درد نداشتید کافی است ولی در صورت ادامه درد ، نحوه کمپرس به اینگونه میشود: انقدر روی صورت در ناحیه جراحی نگاه دارید تا درد کنترل شود آنگاه انقدر بردارید تا درد دوباره شروع شود

این کار را آنقدر ادامه دهید تا درد کاملا ازبین برود

٣- استفاده از مسکن قبل از جراحی و بلافاصله بعد از جراحی و به تناسب درد استفاده از مسکن خوراکی ، شیاف یا مسکن تزریقی

۴- روزی که جراحی انجام دادید به هیچ وجه دراز نکشید و شب حتما بالشت اضافه زیر سرتان بگذارید تا سرتان از بدنتان بالاتر قرار بگیرد.