بر حسب گستردگی جراحی، احساس کمی درد پس از جراحی عادی میباشد. در صورتی که پزشک برایتان مسکن تجویز نکرده، یعنی این که میزان درد و ناراحتی شما بعد از جراحی کم خواهد بود. اما در صورتی که احساس ناراحتی می‌کنید و می‌خواهید از مسکن استفاده کنید، ایبوپروفن یا تیلنول (نوعی استامینوفن) کفایت می‌کند. ۲ تا ۴ ساعت بعد از جراحی، بی‌حسی موضعی تقریباً ناپدید می‌شود وممکن است اندکی احساس ناراحتی کنید. پس بهتر است قبل از این که بی‌حسی کاملاً ازبین برود، مقداری خوراکی نرم و خنک بخورید و دوز اول داروی تجویزی ضد درد یا ایبوپروفن/تیلنول را مصرف کنید.

هنگام مصرف داروها حتماً روی جعبه یا بطری را بخوانید تا بدانید دقیقاً باید چقدر دارو مصرف کنید. و در صورتی که بعد از ۵ تا ۷ روز، به جای این که درد و ناراحتی شما فروکش کند، احساس کردید درد دارد پیشرفت می‌کند حتماً به مطب مراجعه کنید یا تماس بگیرید.

در مورد برخی از اشخاص، استفاده داروهای مسکن می‌تواند منجر به تهوع و حتی استفراغ شود و غیرمعمولی نیست. اگر برای شما هم این اتفاق افتاد، بهتر است قبل از مصرف دارو حتماً کمی خوراکی بخورید یا دوز مصرفی دارو را کاهش دهید.

بعضی داروهای ضد درد بدون نسخه ممکن است نسبت به داروهای مسکن، کمتر حالتان را بد کند. اما در صورتی که در هر حالت حالتان به هم می‌خورد و احساس بهبودی ندارید، مصرف دارو را متوقف کنید و با مطب تماس بگیرید تا برایتان داروی دیگری تجویز شود. در مدت استفاده از داروهای تجویزی ضد درد، از مصرف نوشیدنی‌های الکلی، رانندگی و کار با ماشین‌آلات خودداری کنید.