بلاگ

implant cover

تفاوت ایمپلنت معمولی(آنالوگ) با ایمپلنت دیجیتال

یکی از بهترین راه‌های جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته استفاده از ایمپلنت است. اما متاسفانه بسیاری از بیماران به دلیل ترس از جراحی، طولانی بودن مدت نقاهت و درد زیاد حاضر به انجام این درمان نشده و به این ترتیب آسیب زیادی را با گذشت زمان به سایر دندان‌ها و استخوان فک خود وارد می‌کنند.

خوشبختانه امروزه با ورود تکنولوژی به دنیای پزشکی و دندانپزشکی، بسیاری از این درمان‌ها ساده‌تر و با تهاجم کمتر انجام می‌گیرند. قطعا درمان ایمپلنت نیز یکی از مواردی است که با ورود تکنولوژی به آن توانسته به دلیل کوتاه شدن دوران نقاهت، درمان یک جلسه‌ای و عدم ایجاد ناراحتی زیاد برای بیمار از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار شود. برای آگاهی از تفاوت‌های نحوه انجام این دو روش از ایمپلنت، با ادامه مطلب همراه ما باشید.

root-canal-therapy-cover

شش نکته بسیار مهم در مورد درمان ریشه

درمان ریشه (که در اصطلاح عامیانه و غلط به آن عصب کشی هم گفته می‎‌شود) یکی از متداول‌ترین درمان‌های دندانپزشکی به شمار می‌آید. این درمان با پاکسازی ریشه دندان‌ها از عصب و عفونت، درد دندان بیمار را از بین برده و باعث نجات دندان می‌شود. با توجه با متدهای بسیار جدیدی که امروزه در مطب دکتر محمدرضا حسینی برای درمان ریشه انجام می‌شود، از جمله درمان ریشه دیجیتال ، بیماران کمترین میزان درد و ناراحتی را در حین و پس از انجام درمان ریشه حس می‌کنند. همچنین می‌توان با رعایت چند نکته ساده، میزان درد و ناراحتی پس از این درمان را به کمترین میزان ممکن کاهش داد. در ادامه به معرفی تعدادی از مهم‌ترین نکاتی که باید برای درمان عصب کشی رعایت کنید می‌پردازیم.

tooth-pain

درد دندان، علل و راهکارهای مقابله به آن

درد دندان می‌تواند دلایل بسیار مختلفی داشته باشد. از پوسیدگی و عفونت تا فشارهای عصبی همگی می‌توانند دلیلی برای درد دندان‌های شما باشند. در این مبحث به کمک دکتر سید محمدرضا حسینی، به بررسی عوامل ایجاد کننده درد دندان و راهکارهای مقابله با آن تا زمان دسترسی به خدمات دندانپزشکی می‌پردازیم. در ادامه، تمامی علل درد دندان از شایع‌ترین تا کم امکان‌ترین آن‌ها را تک به تک بررسی خواهیم کرد.

dsd-slider

طراحی لبخند دیجیتال

امروزه طراحی لبخند دیجیتال یکی از به روزترین و پرطرفدارترین درمان‌های زیبایی به شمار می‌رود. زیرا لبخند زیبا یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین ویژگی‌هایی است که هر انسانی آرزوی داشتنش را دارد. داشتن دندان‌های زیبا، خوشرنگ و منظم می‌تواند در اعتماد به نفس و روابط اجتماعی فرد نیز تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. اما متاسفانه فرم، رنگ و ترتیب دندان‌ها یک  امر کاملا ژنتیکی و خارج از اختیارات فردی است. بنابراین افرادی که از ظاهر دندان‌های خود به هر دلیلی ناراضی هستند به سراغ درمان‌های زیبایی که در مجموع با عنوان طراحی لبخند شناخته می‌شوند، می‌روند.

dental-digital-root-therapy

درمان ریشه (عصب کشی) به روش دیجیتال

پوسیدگی دندان می‌تواند درجه‌های مختلفی از پیشرفت را داشته باشد. اگر روی مینا و عاج دندان لکه‌های پوسیدگی ایجاد شود که هیچ دردی را به همراه نداشته باشد، دندان نیاز به درمان سطحی ( پرکردن با کامپوزیت یا آمالگام ) دارد. اما اگر درمان در این مرحله انجام نشود، پوسیدگی گسترش پیدا کرده و عفونت وارد پالپ دندان ( بافت نرم مرکز دندان )شده و با فشار به ریشه‌ها به عصب می‌رسد. در این زمان شما علاوه بر پرکردن و ترمیم دندان به عصب کشی دندان و درمان ریشه نیز خواهید داشت. از آنجایی که فشار بر محفظه پالپ در شب بسیار بیشتر از روز است، دردهای ناشی از رسیدن به این مرحله از پوسیدگی دندان، شب‌ها بیشتر از روز احساس شده و باعث آزار شما خواهد شد.

dental-printer

استفاده از پرینتر سه بعدی در دندانپزشکی دیجیتال

در حوزه دندانپزشکی دیجیتال، دیگر تنها کیفیت مدنظر دندانپزشکان و بیماران نیست. بلکه دقت، سرعت عمل، کیفیت و زیبایی همگی در کنار هم به مهم‌ترین فاکتورهای مورد توجه تبدیل شده‌اند. ابزارها و تجهیزات بسیار زیادی هستند که توانسته‌اند جهت تحقق این خواسته‌های دندانپزشکان به کار بیایند. یکی از پرکاربردترین و ارزشمندترین این ابزارها پرینتر سه بعدی است.

نکات پس ازجراحی دندان

مراقبت از دندان‌های طبیعی

برای مراقبت از دندان‌های طبیعی انجام كارهای زیر ضروری است:
▪ در صورت پوسیدگی دندان ، هرچه سریعتر برای درمان آن به دندانپزشك مراجعه كنید.
▪ حتی اگر فكر می كنید هیچ مشكلی ندارید ، سالی یك بار برای معاینه به دندانپزشك مراجعه كنید.
▪ روزی یك بار با استفاده از نخ دندان ، سطح بین دندان‌ها را تمیز كنید.نخ دندان را قبل از مسواك زدن استفاده كنید. در این صورت لای دندان ها طی مسواك زدن بهتر شسته می شود.

ترمیم زیبایی دندان با کامپوزیت ها

فواید لمینت دندان

این روزها لمینت به یکی از پر طرفدارترین درمان‌های زیبایی دندانپزشکی تبدیل شده است. اگر شما نیز می‌خواهید به تصمیم نهایی درباره‌ی استفاده از ونیر دندان دست یابید، بهتر است از فواید لمینت دندان اطلاع پیدا کنید. انجام لمینت مزیت‌های بسیار فراوانی دارد که در ادامه به توضیح تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم.

Quicksleeper

ایمپلنت دندان درد دارد؟

ایمپلنت زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که یک یا چند دندان خود را از دست داده باشید. ایمپلنت ها پایه هایی هستند که طی یک عمل جراحی در استخوان فک بالا یا پایین شما کاشته می شود. به دلیل گستردگی جراحی ایمپلنت، احساس کمی درد پس از جراحی عادی میباشد. در صورتی که پزشک برایتان مسکن تجویز نکرده، یعنی این که میزان درد و ناراحتی شما بعد از جراحی کم خواهد بود.

ترمیم سرامیکی دیجیتال

مراقبت های ۲۴ ساعت بعد از ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یکی از بهترین جایگزین‌ها برای پر کردن جای دندان از دست رفته است. از دست دادن یک یا چند دندان مشکلی است، که بسیاری از انسان‌ها با آن مواجه اند. در گذشته برای رفع این مشکل از دندان‌های مصنوعی استفاده می‌گردید. ایمپلنت های دندانی یکی از گزینه‌هایی است که امروزه جایگزین دندان مصنوعی شده و جایگزینی دائمی برای دندان‌های از دست رفته‌اند.
اما مراقبت از ایمپلنت علی الخصوص پس از انجام جراحی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در ادامه سعی میکنیم به مهم‌ترین نکات مراقبت‌های لازم پس از جراحی ایمپلنت بپردازیم.

طراحی و پشتیبانی توسط نرم افزار دندانپزشکی ژنیک