بلاگ

dental laminate

چه افرادی کاندیدای مناسبی جهت انجام لمینت هستند؟

لمینت‌ها ورقه‌هایی نازک از جنس کامپوزیت یا سرامیک هستند که بر اساس نیاز هر شخص طراحی شده و رنگ آن مطابق با رنگ دندان‌های طبیعی است. لمینت برای رفع ایراد و نقایص جزئی دندان مانند شکستگی، فواصل میان دندان‌ها، تغییر رنگ و یا ارتفاع دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ورقه‌های نازک به سطح جلویی دندان‌ها می‌چسبند و رنگ، شکل، اندازه و ارتفاع دندان‌ها را تغییر می‌دهند.

Teeth-brushing

نکات بسیار مهم در انتخاب خمیر دندان مناسب

همانطور که می‌دانید چگونگی رعایت بهداشت دهان و دندان در حفظ و نگهداری بهینه دندان‌ها و جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری‌های این حوزه اهمیت بالایی دارد. یکی از موادی که به عنوان معمول‌ترین ماده برای شستشوی این عضو حساس و زیبا به کار می‌رود خمیردندان است.
امروزه با توجه به تنوع بسیار زیاد خمیر دندان‌ها، انتخاب بهترین نوع آن کار راحتی است. در ادامه قصد داریم تا با معرفی ویژگی انواع خمیر دندان‌ها و نکات مهم، کمک کنیم تا بتوانید بهترین گزینه را با توجه به شرایط دندان‌های خود انتخاب کنید.

bone graft for implant

استفاده از پودر استخوان جهت بهبود استخوان فک

شاید شما هم فکر کنید که استخوان، جسم سخت و انعطاف‌ناپذیری است که هیچ وقت تغییر نمی‌کند. اما حقیقت این است که استخوان در تمام مدت در حال تغییر شکل است. در مورد استخوانی که از دندان‌ها پشتیبانی می‌کند، این موضوع می‌تواند هم مفید و هم مضر باشد.

برای مثال، قابلیت انطباق استخوان فک به یک ارتودنتیست اجازه می‌دهد تا به وسیله بریس، دندان‌ها را جا به ‌جا کرده و در موقعیت بهتری قرار دهد. اما تغییرات این استخوان پس از، از دست رفتن دندان در بزرگسالان می‌تواند عواقب وخیمی داشته باشد که در این مواقع استفاده از پ.در استخوان به کار دندانپزشکان می‌آید.

implant

عوامل موثر در موفقیت ایمپلنت دندان

جایگزینی دندان‌های از دست رفته به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. یکی از جدیدترین و طبیعی‌ترین روش‌ها، جراحی ایمپلنت دندان نام دارد. ایمپلنت در واقع نوعی ریشه مصنوعی است که طی جراحی در استخوان فک کاشته می‌شود. هدف از این کار، ایجاد مکان مناسب برای اتصال تاج دندان است.

dental sensivity cover

علل و راه‌کار درمان حساسیت‌ دندان

حساسیت دندانی یک بیماری بالینی شایع است که معمولا در سطح رویی دندان ایجاد می‌شود و اغلب دندان‌های نیش و دندان‌های آسیاب کوچک را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این عارضه به طور معمول به شکل یک درد کوتاه و تیز در عاج دندان و در واکنش به عواملی مانند تغییرات حرارتی و برخورد برخی مواد خاص با دندان احساس می‌شود.

به خاطر داشته باشید که تنها دندانپزشک می‌تواند تایید کند که آیا شما به حساسیت دندانی مبتلا شده‌اید یا دچار مشکلات دیگری هستید. دندانپزشک قادر است که ریشه اصلی حساسیت دندانی شما را شناسایی کرده و اقدامات درمانی مناسب را برای بازگرداندن دندان شما به حالت معمول انجام دهد.

dental composites

مراقبت‌های مورد نیاز پس از انجام کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان از جمله درمان‌های بسیار محبوب در حوزه دندانپزشکی زیبایی است. درمان کامپوزیت در بهبود رنگ، اندازه، فرم و حتی نامنظمی‌های بسیار جزئی دندان‌ها نیز موثر بوده و باعث به وجود آمدن لبخند بسیار زیبایی برای فرد می‌شود.
این روش به طور معمول در صورتی که دندان‌های شما نیاز به درمان خاصی‌ نداشته و کاملا سالم باشند یک جلسه به طول می‌انجامد. اما نکات بسیار زیادی وجود دارد که باید در کوتاه مدت و بلند مدت رعایت کنید تا طول عمر کامپوزیت افزایش یابد. در ادامه به مهم‌ترین مراقبت‌هایی که برای نگهداری درست از کامپوزیت نیاز هستند خواهیم پرداخت.

implant cover

تفاوت ایمپلنت معمولی(آنالوگ) با ایمپلنت دیجیتال

یکی از بهترین راه‌های جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته استفاده از ایمپلنت است. اما متاسفانه بسیاری از بیماران به دلیل ترس از جراحی، طولانی بودن مدت نقاهت و درد زیاد حاضر به انجام این درمان نشده و به این ترتیب آسیب زیادی را با گذشت زمان به سایر دندان‌ها و استخوان فک خود وارد می‌کنند.

خوشبختانه امروزه با ورود تکنولوژی به دنیای پزشکی و دندانپزشکی، بسیاری از این درمان‌ها ساده‌تر و با تهاجم کمتر انجام می‌گیرند. قطعا درمان ایمپلنت نیز یکی از مواردی است که با ورود تکنولوژی به آن توانسته به دلیل کوتاه شدن دوران نقاهت، درمان یک جلسه‌ای و عدم ایجاد ناراحتی زیاد برای بیمار از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار شود. برای آگاهی از تفاوت‌های نحوه انجام این دو روش از ایمپلنت، با ادامه مطلب همراه ما باشید.

root-canal-therapy-cover

شش نکته بسیار مهم در مورد درمان ریشه

درمان ریشه (که در اصطلاح عامیانه و غلط به آن عصب کشی هم گفته می‎‌شود) یکی از متداول‌ترین درمان‌های دندانپزشکی به شمار می‌آید. این درمان با پاکسازی ریشه دندان‌ها از عصب و عفونت، درد دندان بیمار را از بین برده و باعث نجات دندان می‌شود. با توجه با متدهای بسیار جدیدی که امروزه در مطب دکتر محمدرضا حسینی برای درمان ریشه انجام می‌شود، از جمله درمان ریشه دیجیتال ، بیماران کمترین میزان درد و ناراحتی را در حین و پس از انجام درمان ریشه حس می‌کنند. همچنین می‌توان با رعایت چند نکته ساده، میزان درد و ناراحتی پس از این درمان را به کمترین میزان ممکن کاهش داد. در ادامه به معرفی تعدادی از مهم‌ترین نکاتی که باید برای درمان عصب کشی رعایت کنید می‌پردازیم.

tooth-pain

درد دندان، علل و راهکارهای مقابله به آن

درد دندان می‌تواند دلایل بسیار مختلفی داشته باشد. از پوسیدگی و عفونت تا فشارهای عصبی همگی می‌توانند دلیلی برای درد دندان‌های شما باشند. در این مبحث به کمک دکتر سید محمدرضا حسینی، به بررسی عوامل ایجاد کننده درد دندان و راهکارهای مقابله با آن تا زمان دسترسی به خدمات دندانپزشکی می‌پردازیم. در ادامه، تمامی علل درد دندان از شایع‌ترین تا کم امکان‌ترین آن‌ها را تک به تک بررسی خواهیم کرد.

dsd-slider

طراحی لبخند دیجیتال

امروزه طراحی لبخند دیجیتال یکی از به روزترین و پرطرفدارترین درمان‌های زیبایی به شمار می‌رود. زیرا لبخند زیبا یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین ویژگی‌هایی است که هر انسانی آرزوی داشتنش را دارد. داشتن دندان‌های زیبا، خوشرنگ و منظم می‌تواند در اعتماد به نفس و روابط اجتماعی فرد نیز تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. اما متاسفانه فرم، رنگ و ترتیب دندان‌ها یک  امر کاملا ژنتیکی و خارج از اختیارات فردی است. بنابراین افرادی که از ظاهر دندان‌های خود به هر دلیلی ناراضی هستند به سراغ درمان‌های زیبایی که در مجموع با عنوان طراحی لبخند شناخته می‌شوند، می‌روند.

طراحی و پشتیبانی توسط نرم افزار دندانپزشکی ژنیک