ایمپلنت دندان درد دارد؟

• خانه
  • عمومی
  • ایمپلنت دندان درد دارد؟

ایمپلنت زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که یک یا چند دندان خود را از دست داده باشید. ایمپلنت ها پایه هایی هستند که طی یک عمل جراحی در استخوان فک بالا یا پایین شما کاشته می شود. این پایه ها به عنوان ریشه دندان مصنوعی نقش حمایت از تاج دندان را دارند که با جوش خوردن به استخوان فک استحکام کافی را ایجاد می کنند. با کاشت ایمپلنت‌های دندانی جویدن، گاز زدن، صحبت کردن و ظاهر دندان ها کاملا شبیه دندان های طبیعی خواهد شد.

بر حسب گستردگی جراحی ایمپلنت، احساس کمی درد پس از جراحی عادی میباشد. در صورتی که پزشک برایتان مسکن تجویز نکرده، یعنی این که میزان درد و ناراحتی شما بعد از جراحی کم خواهد بود. اما در صورتی که احساس ناراحتی می‌کنید و می‌خواهید از مسکن استفاده کنید، ایبوپروفن یا تیلنول (نوعی استامینوفن) کفایت می‌کند. ۲ تا ۴ ساعت بعد از جراحی، بی‌حسی موضعی تقریباً ناپدید می‌شود وممکن است اندکی احساس ناراحتی کنید. پس بهتر است قبل از این که بی‌حسی کاملاً ازبین برود، مقداری خوراکی نرم و خنک بخورید و دوز اول داروی تجویزی ضد درد یا ایبوپروفن/تیلنول را مصرف کنید.

درد ناشی از عمل کاشت ایمپلنت تا چه مدت پس از عمل ادامه خواهد داشت؟

مشکل است بگوییم که در پس از عمل کاشت ایمپلنت، درد دقیقا تا چند روز ادامه خواهد یافت اما اکثر بیماران تا حدود ۱۰ روز پس از کاشت ایمپلنت احساس درد و ناراحتی را تجربه می کنند که با داروهای مسکن تجویز شده توسط پزشک کاهش می یابد. وجود تورم نیز ۳ تا ۵ روز پس از عمل جراحی طبیعی است.

نکات مهم و قابل توجه در استفاده از مسکن‌ها

هنگام مصرف داروها حتماً روی جعبه یا بطری را بخوانید تا بدانید دقیقاً باید چقدر دارو مصرف کنید. و در صورتی که بعد از ۵ تا ۷ روز، به جای این که درد و ناراحتی شما فروکش کند، احساس کردید درد دارد پیشرفت می‌کند حتماً به مطب مراجعه کنید یا تماس بگیرید.

در مورد برخی از اشخاص، استفاده داروهای مسکن بعد از جراحی ایمپلنت می‌تواند منجر به تهوع و حتی استفراغ شود و غیرمعمولی نیست. اگر برای شما هم این اتفاق افتاد، بهتر است قبل از مصرف دارو حتماً کمی خوراکی بخورید یا دوز مصرفی دارو را کاهش دهید.

بعضی داروهای ضد درد بدون نسخه ممکن است نسبت به داروهای مسکن، کمتر حالتان را بد کند. اما در صورتی که در هر حالت حالتان به هم می‌خورد و احساس بهبودی ندارید، مصرف دارو را متوقف کنید و با مطب تماس بگیرید تا برایتان داروی دیگری تجویز شود. در مدت استفاده از داروهای تجویزی ضد درد، از مصرف نوشیدنی‌های الکلی، رانندگی و کار با ماشین‌آلات خودداری کنید.