عصب کشی دیجیتال چیست

وقتی دندان یک فرد با پوسیدگی دچار آسیب می‌شود، ساختار دندان او از بین می‌رود زیرا پوسیدگی به تدریج به عمق و بافت دندان خواهد رسید، در چنین مواردی، درمان عصب کشی می‌تواند مشکل دندان بیمار را برطرف کرده و هرگونه علائم درد بیمار را بدون ریسک کشیدن دندان برطرف کند. با روش‌های نوین دندانپزشکی دیجیتال این کار در کمترین زمان ممکن و با انتخاب بهترین طرح درمان برای دندان آسیب دیده انجام می‌شود .

عصب کشی یک عمل ریشه درمانی است که در آن خمیر دندانی آسیب دیده از “کانال” ریشه دندان خارج شده، سپس کانال با مواد خاصی پر می‌شود و سپس “ترمیم نهایی” روی دندان قرار داده می‌شود (تاج یا پل دندانی). به زبان ساده، عصب کشی یک عمل دندانی است که بر روی دندانی انجام می‌شود که دیگر نمی‌توان با پر کردن دندان آن را حفظ کرد.

عصب کشی دیجیتال 1
عصب کشی دیجیتال

عصب کشی دیجیتال چیست

دندان‌ درد یکی از بیماری‌هایی است که برای هیچ‌کس قابل‌تحمل نیست . استفاده از اسپری ، داروهای تسکین‌دهنده درد ، شستشوی دهان با مواد ضدعفونی‌کننده و … ازجمله روش‌هایی است که هنگام درد دندان می‎توان با آن مقابله کرد. اما این روش‌ها همگی موقتی هستند و باید به دنبال روش بهتری بود . عصب‌کشی دندان یکی از بهترین روش‌ها برای مقابله با درد دندان است . این روش زمانی که دندان‌ها به‌طور وسیعی پوسیده و خراب ‌شده‌اند ، قابل‌استفاده است . این صورت دندان با استفاده از ماده پرکننده ترمیم می‎شود و درصورتی‌که مشکل دیگری در دندان وجود داشته باشد ، دندان‌پزشک آن را برطرف می ‎کند.

عصب کشی دیجیتال چیست عصب کشی دیجیتال چیست عصب کشی دیجیتال چیست

عصب کشی دندان یکی از روش های معمول برای درمان عمقی ترین عفونت ها و التهابات داخلی دندان است. این روش به کمک یک دستگاه خاص به نام روتاری انجام می‌شود. دستگاه روتاری یک ابزار قدرتمند است که با حرکت دورانی و ارتعاشی، عصب دندان را به‌طور مؤثری و کامل از داخل کانال ریشه دندان حذف می‌کند.

عصبکشی دیجیتال
عصبکشی دیجیتال

این دستگاه با سرعت بالا و قدرت برش برتر، توانایی حذف کلیه باکتری‌ها و بافت های زنده و مرده را داراست. استفاده از دستگاه روتاری در عصب کشی دندان به دلیل دقت و توانایی برش برتر، متداول ترین و موثرترین روش برای از بین بردن عفونت‌ها و التهابات داخلی دندان شناخته می‌شود. عصب کشی دندان با دستگاه روتاری یکی از بهترین روش های عصب کشی بدون درد است. دستگاه روتاری مدرنترین دستگاه برای درمان ریشه و عصب کشی دندان است.

با عصب‌کشی دندان بیشتر آشنا شویم

دندان‌ها متشکل از دو بخش تاج و ریشه هستند که در تاج قسمتی به نام مینا وجود دارد. مینا در بخش بیرونی تاج قرار گرفته و بخش درونی آن را عاج تشکیل‌داده است. در قسمت زیرین عاج دندان نیز اتاق پالپ قرار دارد که عصب و تمامی عروق در آن نفوذ کرده و وظیفه تامین سایر بخش‌های دندان را بر عهده دارند.

اگر اتاق پالپ دندان در معرض تهدید عوامل میکروبی نباشد نیازی به عصب‌کشی و ترمیم دندان وجود ندارد. در مواقعی که دندان در معرض عوامل میکروبی قرار می‌گیرد نخستین قسمتی که خراب می‌شود مینای دندان است. پس از آن عاج که عضوی ضعیف و حساس در برابر پوسیدگی است دچار آسیب می‌شود. در واقع در صورت عمیق بودن پوسیدگی و عبور از مینای دندان به عاج رسیده و موجب می‌شود که دندان بیمار در هنگام نوشیدن مایعات بسیار سرد یا بسیارداغ واکنش نشان دهد و حساسیت بالایی داشته باشد.  

در پروسه عصب‌کشی، باید قسمتی از دندان که دچار التهاب شده است از هر نوع میکروب، باکتری و آلودگی پاک شود و راه نفوذ دوباره میکروب‌ها به کانال ریشه بسته شود. در واقع دندان‌پزشک با برداشتن پالپ دندانی که دچار آلودگی شده آن را پاک‌سازی می‌کند تا ساختار دندان حفظ شود. لازم به ذکر است که در عصب‌کشی دندان هیچ‌گونه آسیبی به تاج آن وارد نمی‌شود و دست نخورده می‌ماند.  

توجه داشته باشید که درگیری عاج دندان با پوسیدگی هیچ‌گونه علائمی ندارد و دردی را احساس نخواهید کرد. حتی در برخی مواقع دندان‌پزشک نیز نمی‌تواند این پوسیدگی را تشخیص دهد و باید حتما عکس رادیوگرافی دندان تهیه شود تا میزان پوسیدگی معلوم گردد. 

دستگاه روتاری برای عصب‌کشی دندان

امروزه در اکثر کلینیک‌های دندان‌پزشکی مجهز و دیجیتال، عصب‌کشی دندان با دستگاه روتاری انجام می‌شود. این دستگاه پیشرفته‌ترین دستگاه برای عصب‌کشی دندان است. احتمالا تا کنون برای شما نیز پیش آمده است که با مصرف خوراکی‌ها و مواد‌غذایی شیرین، نوشیدنی‌های بسیار سرد یا بسیار داغ واکنش‌های حساسی را در اطراف دندان خود احساس کرده باشید. این موضوع نشان دهنده این است که دندان شما دچار آسیب شده و باید هر چه سریع‌تر اقدامات لازم را انجام دهید تا بتوانید دندان خود را حفظ کنید. در برخی از مواقع آسیب‌دیدن دندان به حدی است که به عصب‌کشی نیاز پیدا می‌کنید.

در عصب‌کشی دندان پس از پاک‌سازی ریشه دندان از آلودگی‌ها و میکروب‌ها دندان‌پزشک راه‌های منتهی به ریشه دندان را کاملا می‌بندد تا از نفوذ مجدد میکروب و عفونت جلوگیری کند. دستگاه روتاری یا همان دستگاه دیجیتال روتاری اندو از طریق یک‌سری فایل مخصوص کار خود را آغاز می‌کند. این فایل‌ها شکل، فرم و جنس خاصی دارند و پس از قرار گرفتن در دستگاه روتاری باید دقیقا شکل کانال ریشه دندان را به خود بگیرند تا درمان ریشه را با کیفیت و دقت بالا انجام دهد. 

این دستگاه دارای دقت بالایی برای عصب‌کشی دندان است و این پروسه را با کیفیت بالایی انجام می‌دهد. عصب‌کشی با دستگاه روتاری به جای فایل‌های دستی با دقت و سریع‌تر انجام شده و می‌تواند جایگزینی عالی برای حرکات دست باشد. این دستگاه عملیات پاک‌سازی و تخلیه پالپ‌های عفونی کانال ریشه دندان را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد. 

مراحل عصب‌کشی دیجیتال

چکاپ سالیانه دندان‌ها و هر شش ماه یکبار با مراجعه به دندان‌پزشک کاملا ضروری است. زیرا ممکن است که در طی این مدت دندان‌ها دچار پوسیدگی شوند و شما متوجه این مسئله نشوید. اگر دندان دچار پوسیدگی یا آسیب‌دیدگی شده باشد، باید ابتدا عکس کامل رادیوگرافی از دندان و دهان خود تهیه نمایید تا دندان‌پزشک با توجه به آن بتواند به طور قطعی تشخیص دهد که کدام دندان‌ها دچار پوسیدگی شده و به عصب‌کشی و ترمیم نیاز دارد. این عکس‌ها به خوبی حدود ریشه، وجود یا عدم وجود ضایعات اطراف ریشه و مقدار پوسیدگی را نشان می‌دهد. 

برای عصب‌کشی دندان با دستگاه روتاری باید ابتدا پوسیدگی‌های دندان برداشته شوند و یک حفره جهت دسترسی به عصب دندان ایجاد شود تا دندان‌پزشک بتواند به کمک دستگاه اپکس فایندر طول ریشه دندان را مشخص کند. سپس با استفاده از فایل‌های مخصوص دستگاه روتاری ریشه دندان کاملا پاکسازی و تمیز می‌شود و کانال‌های دندان شستشو خواهد شد. 

عصب کشی دیجیتال قبل
عصب کشی دیجیتال قبل
عصب کشی دیجیتال بعد
عصب کشی دیجیتال بعد

در پایان نیز دندان‌پزشک صبر می‌کند تا کانال دسترسی به عصب به صورت کامل خشک شود و سپس از ماده گوتاپرکا جهت پر کردن دندان استفاده می‌کند و مانع از نفوذ میکروب و آلودگی مجدد به دندان می‌شود. انجام تمامی این مراحل با دستگاه روتاری و دستگاه اپکس فایندر موجب شده که درد بعد از عصب‌کشی خیلی کاهش یابد و این پروسه با سرعت و دقت بیشتری انجام شود. 

مزایای درمان عصب‌کشی دیجیتال دندان

عصب‌کشی دندان به صورت دیجیتال دارای مزیت‌های بسیاری نسبت به روش دستی است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • در هنگام درمان ریشه به این روش کیفیت کار بسیار بالا است.
  • عصب‌کشی دندان با روتاری دارای دقت خیلی بالایی است.
  • با استفاده از دستگاه روتاری فرایند عصب‎ کشی بسیار راحت و با سرعت بالایی انجام می‌شود، ازاین‌رو بیمار احساس راحت‌تری خواهد داشت.
  • در این روش مقدار دردی را که بیمار پس از درمان ریشه تحمل می‌کند خیلی کمتر از روش‌های دستی است.
  • این دستگاه در حین کار صدای خیلی کمی دارد و بیمار استرس و هیجان کمتری خواهد داشت و می‌تواند با آرامش و اطمینان خاطر آمادگی لازم را برای ادامه درمان پیدا کند. بررسی‌های صورت گرفته نشان می‎دهد یکی از مهم‌ترین علل ترس افراد از عصب‌کشی دندان ناشی از صدای ناخوشایند دستگاه است. 
  • در درمان ریشه با دستگاه روتاری میزان احتمال آسیب دیدن دیواره‌های کانال دندان خیلی کاهش می‌یابد.
  • در این روش ریسک سوراخ‌شدن دندان به حداقل رسیده، زیرا فایل‌هایی که در روتاری استفاده می‌شوند فاقد نوک برنده و تیز هستند. 
  • در پایان لازم است که اشاره کنیم فایل‌های چرخشی دستگاه روتاری تاثیری بر موفقیت یا شکست پروسه درمانی ندارد. اما در به حداقل رسیدن آسیب به دندان در عصب‌کشی و یا جلوگیری از آن خیلی موثر هستند.

یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین روش‌های عصب‌کشی دندان ، عصب‌کشی یا درمان ریشه با دستگاه دیجیتالی روتاری اندو می‌باشد.

دستگاه روتاری اندو ، با فایل‌های مخصوصی کار می‌کند که این فایل‌ها با شکل و فرم و جنس خاصی که دارند دقیقاً شکل کانال‌های ریشه را به خود می‌گیرند و عمل درمان ریشه دندان را باکیفیت و دقت بالایی انجام می‌دهند و عصب‌کشی دندان را بسیار دقیق‌تر، بهتر و سهل‌تر می‌سازند.

دستگاه دیجیتالی روتاری به‌جای دست، حرکات ظریف و دقیقی و حتی بهتر و دقیق‌تر از حرکات دست ، در فایل‌ها ایجاد می‌کند و عمل پاک‌سازی و تخلیه کانال‌های ریشه را انجام می‌دهد .

عصب کشی دیجیتال چیست
عصب کشی دیجیتال چیست

قیمت عصب کشی با دستگاه روتاری

قیمت عصب کشی با دستگاه روتاری ممکن است در مقایسه با روش‌های سنتی عصب کشی با کاربرد ابزارهای دستی، بیشتر باشد. این هزینه ها به عوامل متعددی بستگی دارد. به طور کلی عوامل زیر در قیمت و هزینه عصب کشی با روتاری تاثیرگذار هستند:

  • نوع دندان
  • تعداد کانال های دندان
  • نوع درمان و شرایط مخصوص هر فرد

برای اطلاع از هزینه های عصب کشی دندان و دریافت مشاوره رایگان میتوانید با ما در تماس باشید.

عصب کشی دیجیتال چیست عصب کشی دیجیتال چیست عصب کشی دیجیتال چیست

مراقبت های بعد از عصب کشی دندان

بیمارانی که عصب کشی دندان انجام می دهند نیاز به رعایت موارد و انجام مراقبت هایی دارند. هدف از انجام مراقبت ها این است که بیمار کمتر به عوارض بعد از عصب کشی دچار شود. در ادامه مهم ترین این موارد را برای شما درج کرده ایم:

  • بعد از عصب کشی چنان چه بیمار احساس درد داشته باشد می تواند از مسکن هایی مانند ژلوفن و ناپروکسن استفاده کند. همچنین مصرف آنتی بیوتیک ها باید زیر نظر پزشک مصرف شود.
  • در صورتی که بیمار بعد از عصب کشی دندان همچنان احساس درد شدید داشته باشید به این معنا است که درمان ریشه موفقیت آمیز نبوده و دندان می بایست کشیده شود.
  • چنان چه دردهای دندان بعد از عصب کشی با استفاده از مسکن ها التیام نیافتند حتما به پزشک مراجعه کنید.
  • نواحی دندانی که عصب کشی شده است را حتما باید تمیز نگه دارید به طوری که اطمینان داشته باشید هیچ گونه آلودگی در آن نواحی وجود ندارد.
  • سعی کنید تا مدتی پس از عصب کشی دندان، از مواد سفت و چسبنده استفاده نکنید، همچنین در حین مسواک زدن مراقب باشید فشاری به ناحیه عصب کشی شده وارد نشود.
  • از آنجا که دندان های عصب کشی شده تا مدتی نسبت به سرما و گرما حساس می باشد سعی کنید تا مدتی از مصرف غذاهای سرد و گرم استفاده نکنید.
  • استفاده از روکش دندان توصیه می شود چرا که از عفونت دوباره دندان جلوگیری می کند. همچنین تا قبل از روکش کردن دندان سعی کنید هیچ گونه فشاری به دندان عصب کشی شده وارد نشود.
  • بعد از عصب کشی دندان استفاده از مسواک منعی ندارد اما از نخ دندان تا بعد از روکش و ترمیم کامل دندان استفاده نکنید چرا که باعث خارج شدن پانسمان دندان می شود.

عصب کشی دیجیتال چیست عصب کشی دیجیتال چیست عصب کشی دیجیتال چیست عصب کشی دیجیتال چیست عصب کشی دیجیتال چیست

انواع دستگاه روتاری برای عصب کشی دندان

در دندانپزشکی، روتاری به معنای یک ابزار مکانیکی است که با استفاده از حرکت دورانی، به قطع و شکستن مواد دندانی می‌پردازد. این ابزارها معمولاً شامل یک سری برشکارها و فرزها است که در قسمت جلویی آنها قرار دارد.  روتاری ها برای انواع مختلفی از روش های درمانی دندانپزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال، درمان تسکین درد عصبی (روتاری اندودنتیکس)، از روتاری ها برای پاکسازی و تمیز کردن کانال های ریشه استفاده می‌شود. همچنین، درمان ساختن تاج ها و پل های دندانی (روتاری کراونز) نیز از این ابزارها استفاده می‌کند. 

به طور کلی، روتاری ها در دندانپزشکی برای افزایش کارایی و دقت در درمان ها استفاده می‌شوند. با استفاده از حرکت دورانی، این ابزارها به راحتی مواد دندانی را برش می‌دهند و به دنبال آن، کاهش درد و عوارض پس از درمان را فراهم می‌کنند. امروزه، با پیشرفت تکنولوژی، روتاری ها با قابلیت های بیشتری تولید می‌شوند که به دندانپزشکان امکان انجام درمان های پیچیده تر را می‌دهند.

همچنین، استفاده از روتاری ها در دندانپزشکی باعث صرفه جویی در زمان درمان می‌شود و به پیشرفت سریع تر و کاهش تعداد جلسات مراجعه بیماران منجر می‌شود. البته، استفاده از روتاری ها نیاز به مهارت و تخصص دندانپزشک دارد و باید با دقت و دقت بالا انجام شود تا از صدمات ممکن به بافت های اطراف دندان جلوگیری شود.

عصب کشی دیجیتال چیست عصب کشی دیجیتال چیست عصب کشی دیجیتال چیست

فیلم عصب کشی دیجیتال

دستگاه روتاری یک تکنولوژی پیشرفته است که به دندانپزشکان کمک می‌کند تا عملیات عصب کشی دندان را با دقت و سرعت بیشتری و بدون درد انجام دهند.

با استفاده از این دستگاه، دکتر حسینی به طور دقیق عصب ها را حذف می کند و بدون درد و مشکلات بیشتر به بیماران خود کمک می کند. بخشی از فیلم عصب کشی دیجیتال در ویدئو مشهود است.

کلیه خدمات دندانپزشکی عمومی ارائه شده توسط مطب دکتر حسینی با متریال با کیفیت و قیمت مناسب به شما عزیزان ارائه می گردد.

Icon Telegram
Icon Instagram
Icon Whatsapp
Icon Phone

عصب کشی دیجیتال چیست عصب کشی دیجیتال چیست عصب کشی دیجیتال چیست

کاربرد دستگاه روتاری در عصب کشی دندان

این دستگاه در درمان ریشه جایگزین روش دستی عصب کش به روش سنتی است.فایل های ” ابزار های فلزی مخصوص تخلیه ریشه دندان ” مخصوص به دستگاه متصل شده و وارد کانال ریشه می شوند و به این صورت ریشه دندان را به سادگی تخلیه می کنند. فایل های روتاری فایل هایی با انعطاف بسیار بالا هستند و فرم کانال های ریشه را به خود میگیرند و به سادگی دبری ها “خورده های دندان” را از داخل کانال ریشه تخلیه می کند و از پک شدن آنها در ریشه ها جلو گیری می کند. 

کاهش ترس از دندانپزشکی با دستگاه عصب کشی روتاری

عصب کشی دندان یکی از روش‌های درمانی است که در برخی موارد نیاز به انجام آن وجود دارد. اما برخی افراد از انجام این روش به دلیل ترس و اضطراب خودداری می کنند. ترس از عصب کشی دندان معمولا به دلیل تجربه‌های ناخوشایند قبلی یا شنیدن داستان‌های ترسناک از دیگران است. برخی افراد نگرانی هایی از جمله درد، عفونت، خونریزی یا حتی ازدست دادن دندان خود دارند که می تواند ترس آنها را افزایش دهد.

اما باید توجه داشت که با پیشرفت تکنولوژی در حوزه دندانپزشکی و استفاده از مواد بی دردساز، عمل عصب کشی دندان تا حد زیادی بی درد و راحت تر شده است. همچنین، پزشکان دندانپزشکی معمولاً از روش‌های آرام‌بخش و تسکین‌دهنده مانند استفاده از آنالژزی داخل ریشه برای کاهش درد و اضطراب استفاده می‌کنند. بنابراین، با اطمینان به دندانپزشک مراجعه کردن و درباره ترس‌ها و نگرانی‌های خود صحبت نکنید، می‌تواند به شما کمک کند تا درمانی مناسب و بی درد برای عصب کشی دندان خود پیدا کنید.

درمان ایمپلنت قبل
درمان ایمپلنت قبل
درمان ایمپلنت بعد
درمان ایمپلنت بعد

در صورتی که ترس و اضطراب شما به حدی است که از مراجعه به دندانپزشک خودداری می‌کنید، می‌توانید با استفاده از تکنیک‌های مدیریت استرس و ترس، این مشکل را برطرف کنید. یکی از این تکنیک‌ها تمرین تنفس عمیق است. با تمرین تنفس عمیق و آرام، می‌توانید احساس آرامش و تسکین را تجربه کنید. همچنین، می‌توانید با استفاده از تکنیک‌های تخیل و تصویرسازی، خود را به آرامش و اطمینان دامن بزنید. این تکنیک‌ها به شما کمک می‌کنند تا تمرکز خود را از درد و ناراحتی جدا کنید و به جای آن، تمرکز خود را بر روی تجربه‌های مثبت بگذارید.

عصب کشی دیجیتال چیست عصب کشی دیجیتال چیست عصب کشی دیجیتال چیست

دلیل درد بعد از عصب درمان چیست

بعد از درمان ریشه معمولا بیماران دچار درد خواهند بود و به همین دلیل قرص تسکین دهنده درد متناسب با بیمار تجویز می شود. اما دلیل آن چیست؟ عصب تخلیه شده اما هنوز هم درد در دندان وجود دارد.  دلیل اصلی آن التهاب در ناحیه تحت درمان و تورم در دندان است که ممکن است مدتی به طول بینجامد.

حتی ممکن است تا مدتی دندان ها توسط سرما و گرما تحریک شوند. که در این حالت دندان های مجاور حساس شده اند و بیمار احساس میکند که درد در همان دندان عصب کشی شده است. 

کلام آخر

امروزه به لطف فن آوری های نوین به عنوان میکروسکوپ عملیاتی ، نکات مافوق صوت ، فایل های  M-Wire ، دستگاه هایی برای  تزریق سه بعدی که با گوتاپرکا ترموپلاستیک شده انجام می شود ، می توان نتایج رضایت بخشی بدست آورد. ازاین‌رو می‌تواند جایگزینی عالی برای فایل‌های دستی در درمان عصب‌کشی در دندان‌پزشکی باشد.

بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای درمان دندان‌های پوسیده و آسیب‌دیده خود به کلینیک‌های دندانپزشکی مجهز و پیشرفته مراجعه کنید که مجهز به چنین دستگاه‌ها و تجهیزاتی هستند تا بتوانید با آرامش خاطر و کمترین درد و عوارض فرآیند درمان را طی کنید. اگر در تهران هستید و قصد انجام کارهای زیبایی دندان را دارید، دکتر سیدمحمدرضا حسینی بهترین متخصص در تهران یکی از بهترین گزینه ها است. برای خدمات دندان بصورت دیجیتال، می‌توانید با شماره مطب 02191322600 تماس بگیرید.

عصب کشی دیجیتال چیست عصب کشی دیجیتال چیست عصب کشی دیجیتال چیست عصب کشی دیجیتال چیست عصب کشی دیجیتال چیست

سوالات پرتکرار

در چه مواقعی عصب‌کشی دندان نیاز است؟

در صورت مشاهده هر نوع علائمی مانند حساسیت زیاد دندان به گرما و سرما، بروز لکه و جوش روی لثه، احساس درد شدید هنگام جویدن، دندان‌های ترک خورده، تغییر رنگ لثه، ایجاد تورم و التهاب در لثه باید به دندان‌پزشک مراجعه کنید تا درمان ریشه را آغاز نمایید.

آیا پس از عصب‌کشی نیاز است که دندان‌ها روکش شوند؟

در قانون کلی دندان‌پزشکی باید پس از درمان ریشه دندان، دندان‌ها روکش شوند. اگر درمان ریشه به دندان‌های مجاور آسیبی وارد نکرده باشد فقط دندان ترمیم شده نیاز به روکش دارد و در صورت آسیب‌دیدن دندان‌های مجاور باید حتما آن‌ها نیز ترمیم شوند تا به درمان ریشه نیاز پیدا نکنند. 

هزینه عصب‌کشی دندان با دستگاه روتاری چگونه است؟

درمان عصب‌کشی با دستگاه روتاری بر روی هزینه نهایی آن اثر می‌گذارد. درمان با دستگاه روتاری کیفیتی عالی اما قیمتی بالا دارد. همچنین فایل‌هایی که در این دستگاه استفاده می‌شوند نیز در مقایسه با فایل‌های دستی قیمت بالاتری دارد. اما با این وجود مزایایی که نسبت به روش دستی دارد موجب شده طرفداران زیادی داشته باشد. 

فایل روتاری دندان چیست؟

فایل روتاری نیکل تیتانیوم ابزاری ریشه‌دار، مخروطی و نوک‌دار است که برای شکل‌دهی مکانیکی و آماده‌سازی کانال‌های ریشه در طی درمان ریشه یا حذف مواد مسدود‌کننده کانال ریشه در زمان انجام درمان مجدد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایای فایل‌های چرخشی نسبت به فایل‌های دستی چیست؟

کارایی در زمان آماده‌سازی و شکل کانال، کاهش زمان کار، دقت و کیفیت بالاتر کار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *