در تکنولوژی بی‌حسی دیجیتال به عنوان یکی از دست آوردهای ارزشمند در دندانپزشکی دیجیتال،تکنیک تزریق کاملا تغییر کرده است. در این روش تزریقی صد در صد بدون درد، سریع، کاملاً موثر است و فقط دندان مورد نظر بی‌حس شده و لب و زبان هیچ تغییری نمی‌کنند. ضمن آنکه از بین رفتن بی حسی هم به گونه‌ایست که بیمار آنرا لمس نخواهد نمود. تزریق بی درد، کاملاً موثر و با استفاده از حداقل داروی بی‌حسی و بدون عوارض جانبی از مزایای بی‌حسی دیجیتال است. تقریباً در اکثر موارد استفاده از این نوع بی‌حسی امکان پذیر است.

در برخی موارد با توجه به درمان های خاص مجبور می‌شویم از بی‌حسی معمولی استفاده کنیم. درد هنگام درمان به ‌ندرت بوجود می‌آید و معمولاً با اعمال بی‌حسی مطلوب توسط دندانپزشک، درمان بدون دردی را تجربه خواهید نمود. در موارد معدودی ممکن است درد بوجود آید که درمورد بی حسی دیجیتال تقریبا غیر ممکن است.

معمولاً افراد در مواجه با درد دندان اقدام به استفاده از مسکن‌ها و آنتی بیوتیک‌ها نموده و این امر منجر به طولانی شدن دندان درد و درنتیجه پرخونی شدید در ناحیه داخل دندان می‌گردد. پس از مدتی درد دندان دیگر نسبت به مسکن‌ها واکنش نشان نداده و بیمار به دلیل درد شدید به دندانپزشک مراجعه می نماید. در این مرحله دندانپزشک به دلیل عدم بی حسی دندان در روش عادی، به اجبار از روش تزریق PDL  استفاده می نماید که بسیار دردناک است. در برخی موارد این روش هم پاسخگو نبوده و دندانپزشک مجبور به تزریق پالپ می گردد که این نیز بسیار دردناک است. با توجه به این موضوع ، توصیه می‌گردد قبل از رسیدن به این مرحله به دندانپزشک خود مراجعه نمایید. نکته قابل تامل آن است که در  بی حسی دیجیتال تمام این روش‌های دردناک حذف شده و بیمار  تزریق دردناکی را تجربه نخواهد کرد.

میترا حجاری

5 ماه ago

با سلام خدمت شما .من دندانپزشک هستم ممنون میشم راهنمایی کنید از کجا میتونم بی حسی دیجیتال رو خریداری کنم ؟؟؟خیلی تمایل دارم از این تکنیک جدید بهره ببرم