بی حسی دیجیتال چیست

بی‌حسی اولین و ضروری‌ترین مرحله برای اکثر درمان‌های دندانپزشکی است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، بی حسی دیجیتال جایگزین سوزن‌های معمولی و سنتی شده است. در واقع یک هدیه فناوری به دنیای دندانپزشکی است که به بی‌حسی به روش انژکتوری و درد تزریق پایان داده است. در این فناوری، تکنیک بی‌حسی متفاوت‌تر از گذشته شده است. شاید شنیده باشید که این تکنیک بدون درد است!

یک جایگزین انقلابی برای ناراحتی که تزریق یا سوزن سنتی ممکن است ایجاد کند، بی حسی دیجیتال است. مهمتر از همه، فناوری بی حسی دیجیتال این هدف را با مدیریت جریان بی حسی و فشار بافت انجام می دهد. جالب است بدانید که میزان جریان بی حسی، سوزن فیزیکی نیست، بلکه چیزی است که هنگام استفاده از سوزن‌ها یا تزریق‌های سنتی باعث ناراحتی می‌شود.

بی حسی دیجیتال چیست
بی حسی دیجیتال چیست

بی حسی دیجیتال چیست

دندانپزشکی بدون درد با دستگاه بی حسی کوییک اسلیپر (QuickSleeper) مشکل ترس شما از دندانپزشکی را برطرف می کند. عوامل متعددی وجود دارند که مردم را از رفتن به کلینیک دندانپزشکی در مواقع نیاز باز می‌دارند؛ اما یکی از عللی که اغلب در مورد آن می‌شنویم این است که بیماران نگران درد در هنگام انجام کارهای دندانپزشکی هستند.

با وجود آن که علم دندانپزشکی گام‌های بزرگی برای افزایش راحتی بیماران برداشته است، روش‌های معمول هنوز هم می‌توانند باعث بروز ناراحتی شود و موجب گردند تا بعضی از بیماران شود به طور کامل از مراجعه به دندانپزشک خودداری نمایند. اما امروزه روش‌های جدید بسیاری برای تجربه جلسات دندانپزشکی بدون درد وجود دارد دستگاه کوییک اسلیپر نیز یکی از این روش‌ها است. به همین دلیل است که ما در خصوص روش‌های جدید دندانپزشکی بدون درد هیجان زده هستیم.

کیفیت بی حسی دیجیتال داخل استخوانی بسیار بالاتر از کیفیت بی‌حسی است که با تکنیک‌های مرسوم و سنتی انژکتوری انجام می‌شود. این روش جدید بی‌حسی برای دندانپزشک بسیار راحت‌تر و برای بیمار بدون درد و آرامش‌بخش‌تر است. سیستم پیشگیری از درد، تحت کنترل کامپیوتری بی حسی دیجیتال، داروی بی‌ حس‌ کننده را بسیار آهسته اجرا می‌کند. بنابراین، بیمار متوجه هیچ دردی نمی‌شود و فقط فشار کمی را احساس می‌کند. در غیر این صورت، هیچ احساس ناخوشایندی دیگری وجود ندارد.

چگونه بی حسی دیجیتال بدون درد است؟

بی حسی دیجیتال یک راه‌حل جدید برای رفع ناراحتی است که تزریق یا سوزن معمولی می‌تواند ایجاد کند. مهم‌تر از همه این است که این فناوری، با کنترل جریان ماده بی‌حسی و تنظیم فشار روی بافت مد نظر به این راه‌حل و رفع ناراحتی دست می‌یابد. نکته جالب اینجاست که درد ناشی از سوزن‌ها یا تزریق‌های معمولی به دلیل فرو رفتن خود سوزن نیست؛ بلکه به دلیل فشار ورود و سرعت جریان ماده داروی بی‌حسی به بافت بدن است.

از آنجا که در این روش، داروی بی‌حس‌کننده، کنترل‌شده و هدایت‌شده است. از این رو، بیمار دردی را احساس نمی‌کند. همچنین، نازکی و ظرافت سوزن عامل دیگری است که درد را کاهش می‌دهد. مدل “Quick Sleeper 5” تنها وسیله‌ای در جهان است که امکان تزریق بسیار نزدیک به نواحی را برای بی‌حسی فوری، بدون درد و موثر ارائه می‌دهد و آرامش بیشتری را برای دندانپزشک و بیمار در دندانپزشکی دیجیتال در تهران به ارمغان می‌آورد.

بی حسی دیجیتال قبل
بی حسی دیجیتال قبل
بی حسی دیجیتال بعد
بی حسی دیجیتال بعد

تفاوت بی حسی سنتی با دیجیتال

عملکرد بی‌حسی بر اساس آستانه درد و همچنین حساسیت بافتی فرد تعیین می‌شود. بی حسی دیجیتال با بی‌ حسی سنتی که از سوزن‌های روتین دندانپزشکی استفاده می‌کند، کاملا متفاوت است. زیرا تقریبا هیچ دردی در بی‌حسی به روش دیجیتال وجود ندارد؛ چرا که بی حسی دیجیتال فشار کمتری را وارد می‌کند. شاید جالب باشد بدانید که داروی بی‌حس‌کننده استفاده‌شده همچنان همانی است که در دو روش استفاده می‌شود. در واقع، در هر دو روش یکی است.

در تزریق دستی، که روش سنتی به شمار می‌رود، ممکن است بیمار درد زیادی داشته باشد؛ زیرا پزشک نمی‌تواند ماده داخل انژکتور را کنترل کند. علاوه بر این، نوک سوزن‌های کلاسیک ضخیم‌تر هستند؛ اما سوزن‌ها در بی حسی دیجیتال در حد میلی‌متر بسیار نازک هستند.

بیمارانی که از مراجعه به دندانپزشک برای مدت سال‌ها اجتناب کرده‌اند می‌توانند برای انجام کارهای مربوط به تمیز کردن معمول یا روش‌های پیشرفته‌تر اقدام کنند و نگران درد نباشند.

اگر اضطراب باعث شده است که شما از مراجعه به دندانپزشک اجتناب کنید، اکنون زمان قرار ملاقات با دندانپزشک فرا رسیده است.کوییک اسلیپر یک قلم الکترونیکی است که به طور مؤثر و راحت تمام بیهوشی‌های دندانی شما از جمله بیهوشی استئوسنترال را انجام می‌دهد.

دندانپزشکی زیبایی دکترحس، دندانپزشکی بدون درد را با استفاده از تکنولوژی جدید کوییک اسلیپر روشی امن و بدون درد برای بی حسی دندان‌ها به بیماران خود ارائه می‌دهد.

کوییک اسلیپر تنها دستگاهی است که قادر به انجام بیهوشی استئوسنترال به سرعت و بدون شکست است.

بی حسی دیجیتال دکتر حسینی
بی حسی دیجیتال دکتر حسینی

غلبه بر ترس از سوزن

سرنگ بی‌حسی دندانی منبع واقعی استرس و ترس برای اغلب بیماران است که بسیاری از آن‌ها کودکان هستند. برخی از افراد به‌سادگی با مشاهده نزدیک شدن سوزن به دهان خود، سرگیجه را تجربه می‌کنند. به‌طور کلی، هیچ‌کس از این قسمت درمان دندانپزشکی لذت نمی‌برد. اما بسیاری از انواع درمان‌های دندانپزشکی حتی اگر بیمار با سرنگ و تزریق راحت نباشد، منوط به تزریق بی‌ حسی هستند.

بی حسی دیجیتال چیست بی حسی دیجیتال چیست بی حسی دیجیتال چیست

ترس از آمپول ممکن است به این معنی باشد که درمان بیمار نمی‌تواند کامل شود یا اصلا به سراغ درمان خود نرود. این مسئله خود می‌تواند مشکلات بزرگ‌تر و جدی‌تری برای سلامتی بیمار به دنبال داشته باشد. بی‌میلی بیشتر بزرگسالان ناشی از خاطرات بدی است که در دوران کودکی آن‌ها اتفاق افتاده است. دستگاه بی حسی دیجیتال بیشتر شبیه یک قلم است تا سوزن و سرنگ، و نوک آن بسیار نازک است. با بی حسی دیجیتال کودکان اولین ویزیت‌های مثبت بیشتری را تجربه می‌کنند و بزرگسالان به‌آرامی بر ترس‌های قبلی خود غلبه می‌کنند!

این روش یکی از کارآمدترین روش‌ها برای بی حس کردن یک ناحیه به دلیل تزریق آرام و پیوسته داروی بی حس کننده است. این همچنین به معنای ناراحتی کمتر برای بیمار است. در دندانپزشکی دیجیتال در تهران، همیشه اولویت اول راحتی بیمار در تمام درمان‌های دندانپزشکی به کمک فناوری دیجیتال است. بنابراین بیمار هیچ ترسی از عملکرد این تکنیک دیجیتال نخواهد داشت.

بی حسی دیجیتال از طریق اسکن دهان و فک بیمار داده هایی دقیق را به کامپیوتر منتقل میکند و مکان دقیق دندان و استخوان فک توسط کامپیوتر وارد می شود و بر اساس مدلسازی رایانه ای و سه بعدی ایمپلنت دندان دیجیتالی تهیه و ساخته می شود.

روش بی حسی بدون درد
روش بی حسی بدون درد
بی حسی دیجیتال چیست
بی حسی بدون درد

مزایای بی حسی دیجیتال

همان‌طور که گفته شد، در این تکنیک، مایع داروی بی‌ حس‌کننده را می‌توان با توجه به سطح بافت تزریق کرد. در این حالت، حساسیت ناشی از فشار کاهش می‌یابد. مزایای بی حسی دیجیتال عبارت است از:

  • فاقد آلرژی و حساسیت است.
  • بعد از اتمام اثرات بی‌حسی، بیمار دچار احساس گزگز و … نمی‌شود و سریعا به حالت طبیعی برمی‌گردد. در واقع اثر صفر و یک دارد و بعد از درمان اثر بی حسی بسیار کوتاه است.
  • سطح بی‌حسی کاملا کنترل شده است.
  • بدون درد، سریع و فوق‌العاده اثربخش است.
  • تاثیر بی‌حسی منحصرا بر دندان است و روی لب، گونه و زبان بی‌تاثیر است.
  • از آنجا که حداقل داروی بی‌حسی استفاده می‌شود، دارای کمترین یا حداقل‌ترین عوارض جانبی است.
  • در بیشتر درمان‌های دندانپزشکی بی حسی دیجیتال کارآیی دارد.
  • در بیشتر موارد بعد از درمان با استفاده از آن، دیگر نیاز به مصرف مسکن نیست.
  • از ایمنی و دقت بالایی در تزریق داروی بی‌حس‌کننده برخوردار است.
  • زمان منتظر ماندن برای عمل کردن داروی بی‌حس‌کننده کمتر است.
  • به از بین بردن ترس از مراجعه و درمان‌های دندانپزشکی کمک می‌کند.
  • روند بهبودی را سریع‌تر می‌کند.
  • خطر آسیب سوزن سرنگ و عفونت را از بین می‌برد.
  • سبب راحتی کار دندانپزشک می‌شود.

بی حسی دیجیتال چیست بی حسی دیجیتال چیست بی حسی دیجیتال چیست بی حسی دیجیتال چیست بی حسی دیجیتال چیست

نکته مهم در تمام درمان‌های دندانپزشکی بعد از آسایش بیمار، راحتی متخصصان دندانپزشکی است. اگر دندانپزشک در حین درمان راحت باشد و از راحتی بیمار مطمئن شود، بهترین فرآیند درمانی را انجام می‌دهد. از این رو، بی‌ حسی دیجیتال مقدمه یک نتیجه درمانی ایمن و موفق است و بهداشت دهان و دندان را تضمین می‌کند.

بی حسی دیجیتال و دندانپزشکان

دندانپزشکان هنگام استفاده از سرنگ سنتی با مشکلات مختلفی مانند رعایت زمان توصیه‌شده تزریق و… مواجه بودند. ‌اما بی حسی دیجیتال برای کمک به کاهش این چالش‌ها طراحی شده است. بی حسی دیجیتال تزریق را با یک جریان ثابت و با سرعت مناسب کنترل می‌کند. این کار به دندانپزشک این فرصت را می‌دهد که تمرکز بیشتری بر روی گذاشتن سوزن داشته باشد که منجر به کنترل بهتر تزریق و کاهش درد برای بیمار می‌شود.

بی حسی دیجیتال با عادت‌های دندانپزشکان مطابقت دارد. کنسول، پد پا، لوله یا وسایل یک بار مصرف اختصاصی ندارد و بیماران بعد از تجربه آن، این تکنیک را اطمینان‌بخش‌تر می‌دانند. دکتر سید محمدرضا حسینی بهترین دندانپزشک در غرب تهران با در نظر گرفتن این نکته مهم، همیشه درمانی با کیفیت را به مراجعان خود ارائه می‌دهد.

بی حسی دیجیتال چیست بی حسی دیجیتال چیست بی حسی دیجیتال چیست

فیلم بی حسی دیجیتال

ما می دانیم که چقدر مهم است که به بیماران خود یک ویزیت دندانپزشکی آرامش بخش و بدون استرس ارائه دهیم. در این بخش فیلم بی حسی دیجیتالی را برای شما قرار دادیم تا بصورت کامل نحوه کار را مشاهده نمایید.

بی حسی دیجیتال چیست بی حسی دیجیتال چیست بی حسی دیجیتال چیست

موارد استفاده بی حسی دیجیتال

بی حسی دیجیتال را می‌توان در تمام مواردی که از بی حسی سنتی استفاده می‌شود، جایگزین کرد. مانند:

  • ایمپلنت دیجیتال و انواع جراحی‌های مورد نیاز آن
  • کشیدن دندان و درمان ریشه
  • جراحی کیست
  • درمان بیماری‌ لثه
  • پروتز دندان
  • تمام درمان‌ ارتودنسی

بی حسی دیجیتال برای چه کسانی مناسب تر است؟

دندانپزشکی بدون درد با بی حسی بدون درد می‌تواند به صورت موفقیت آمیز و سودمند در طیف گسترده‌ای از بیماران، از جمله افرادی که دارای شرایط زیر هستند استفاده شود:

  • اضطراب و ترس زیاد از دندانپزشکی
  • رفلکس شدید دهان
  • محدودیت‌های زمانی، کسانی که نیاز دارند کارهای دندانپزشکی خود را با تعداد مراجعات کمتری انجام دهند.
  • درد حاد یا مزمن فک
  • محدودیت‌های فیزیکی مانند مشکلات پشت و گردن
  • به سختی بی حس شدن
  • بی میلی به اتمام برنامه‌های درمان قبلی
  • نیاز به انجام درمان‌های پیچیده وطولانی
  • تمایل به انجام درمان‌های دندانپزشکی خود در حالت آرامش و راحتی
درمان ایمپلنت قبل
درمان ایمپلنت قبل
درمان ایمپلنت بعد
درمان ایمپلنت بعد

بی حسی دیجیتال چیست بی حسی دیجیتال چیست بی حسی دیجیتال چیست

آیا بی حسی دیجیتال روشی امن است؟

کاملاً. در واقع، دندانپزشکی بدون درد همراه با بی حسی از دهه‌های گذشته توسط دندانپزشکان مورد استفاده قرار گرفته است، اما روش‌های جدید کاربرد آن را گسترش داده است. این روش می‌تواند به طور مؤثر برای تمیز کردن دندان‌ها به عنوان یک روند معمول مورد استفاده قرار گیرد. برای بیمارانی که به سادگی نمی‌توانند به مراجعه دندانپزشکی و نشستن روی صندلی کلینیک فکر کنند، استفاده از بی حسی، تأثیر آن و آرامشی که ایجاد می‌کند یک پادزهر در مقابل اضطرابی است که به آن فکر می‌کنند.

بی حسی دیجیتال چیست بی حسی دیجیتال چیست بی حسی دیجیتال چیست

تاثیرات بی حسی بدون درد چه هنگام از بین می رود؟

معمولا زمانی که در دندانپزشکی از بی حس کننده ها استفاده می شود، تاثیرات داروی بی حس کننده اگر عملیات دندانپزشکی کوتاه باشد، بعد از انجام عملیات از بین می رود ولی اگر عملیات طولانی باشد، ممکن است که دندانپزشک نیاز پیدا کند تا در اواسط کار مجددا بی حس کننده به فرد تزریق نماید.

به صورت کلی می توان گفت که تاثیرات بی حس کننده موضعی در حدود سه الی چهار ساعت است و پس از آن رفته رفته تاثیرات از بین می رود و فرد به حالت عادی باز می گردد. پس با این وجود جای هیچ گونه نگرانی نیست زیرا در مدت کوتاهی اثرات بی حسی در شما از بین می رود و به حالت عادی باز خواهید گشت.

کلام آخر

دندانپزشکی دیجیتال در تهران اهمیت ارائه یک تجربه درمان دندانپزشکی راحت و بدون اضطراب را برای بیماران خود درک کرده است؛ از این رو، از بی حسی دیجیتال برای بیماران خود استفاده می‌کند. پس، قرار بعدی دندانپزشکی خود را با بهترین دندانپزشک در غرب تهران رزرو کنید. شما می‌توایند برای دریافت مشاوره به کلینیک دکتر  حسینی مراجعه نمایید.

بی حسی دیجیتال چیست بی حسی دیجیتال چیست بی حسی دیجیتال چیست بی حسی دیجیتال چیست بی حسی دیجیتال چیست

سوالات پرتکرار

بی حسی دیجیتال چیست؟

دندانپزشکی بدون درد بعضی اوقات نیز دندانپزشکی سدیشن نیز نامیده می‌شود، زیرا از اشکال ایمن و خفیف بی حس کردن دندان برای آرامش بخشیدن به بیمار قبل از انجام هر روش استفاده می‌کند. 

آیا بی حسی دیجیتال روشی امن است؟

کاملاً. در واقع، دندانپزشکی بدون درد همراه با بی حسی از دهه‌های گذشته توسط دندانپزشکان مورد استفاده قرار گرفته است، اما روش‌های جدید کاربرد آن را گسترش داده است.

برخی از عوارض جانبی رایج بی حسی دیجیتال؟

آمنزیا، درد کمتر بعد از عمل و خشکی دهان، مواد بی حس کننده‌ای که در طول یک جلسه تجویز می‌شوند، جریان خون بزاق را کاهش می‌دهند و به پزشکان اجازه می‌دهد درمان را در محیطی خشک‌تر انجام دهند.

هزینه بی حسی دیجیتال چقدر است؟

به دلیل دقت بسیار بالا در انجام این نوع درمان و به صفر رساندن خطاها پزشکی هزینه آن کمی بالاتر از سایر روش‌های درمانی خواهد بود.

انواع تزریق بی حسی دیجیتال کدام است؟

بی حسی کم و سبک؛ این بی حسی برای بیشتر درمان ها انجام میگردد و نوعی تزریق موضعی می باشد و روشی معقول تر برای استفاده از بی حسی به شمار می آید. بی حسی نیمه هوشیار، این بی هوشی را برای مشکلات جدی تر استفاده می نماید که بیمار در حالت نیمه هوشیار بوده و میتواند به سوالات متخصص پاسخ دهد. بی حسی عمیق: این بی حسی امکان پاسخ دهی را معمولا به افراد نمی دهد و معمولا نیاز به متخصص بیهوشی خواهد بود.

چرا تزریق بی حسی دیجیتال درد ندارد؟

ا تحقیقات و بررسی هایی که در این زمینه صورت گرفته است، مشخص گردیده که یکی از علل وجود درد در بیمار در حین تزریق ماده بی حس کننده، وارد شدن سوزن به داخل لثه نیست، بلکه بخش اصلی و مهم درد در بیمار، به علت وارد شدن ماده بی حس کننده  به داخل بافت و جریان یافتن آن درون بافت دهان است که باعث بروز درد می گردد. در نتیجه در روش جدید که تزریق بی حسی دندان بدون درد نام دارد، از دستگاهی واحد برای تزریق ماده بی حسی به بیمار استفاده می شود و به این شکل میزان زیادی از درد در فرد کاهش پیدا می کند. به عبارت دیگر این دستگاه های دیجیتال برای تزریق بی حس کننده موضعی به صورت آهسته تولید می شوند.

2 دیدگاه دربارهٔ «بی حسی دیجیتال چیست»

  1. مهناز تحجدی

    باسلام.یکسال ونیم هست که درگیر کشیدن دندان نیش فک بالا شماره ۴ هستم. به هیچ وجه ممکن بی حس نمی شود. چهاربار دکترم را تغییر دادم امانشد.آخرین بار دیروزبود باتزریق ۵آمپول بی حسی وتحمل دردهای فراوان اما بی حس نشد ونتوانست بکشد.باسایت شما آشناشدم. آیا شمامیتوانید کمکم کنید. طوری از صندلی دندانپزشکی می ترسم که تپش قلب میگیرم و بدنم خیس عرق سرد میشود. واقعا تصمیم دارم فقط بیهوش بشوم تا از شر این دندان راحت بشوم.خواهش میکنم پاسخ بدهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *